update vanuit Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van M&M&L&L - WaarBenJij.nu update vanuit Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van M&M&L&L - WaarBenJij.nu

update vanuit Mission Beach

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg M&M&L&L

09 Juli 2015 | Australië, Mission Beach

Hier gaat ie prima. Wij zijn inmiddels in Mission Beach aangekomen. We hebben de afgelopen week weer prachtige dingen gezien en gedaan. Hieronder volgt een korte greep uit onze recente belevenissen.

Vanuit Townsville zijn we een dagje met de ferry naar Magnetic Island gegaan. Daar zou de grootste kolonie koala's zitten. En wij maar zoeken.... Net toen we de hoop bijna opgegeven hadden, spotte Marcel een koala in een boompje direct naast het pad. Gaaf! Of vet! zoals de kids zeggen (...). Nog voor we goed en wel aan het kijken en fotograferen geslagen waren, zei Lara dat ze een extra pootje zag. In eerste instantie zagen we het niet maar al snel bleek dat ze gelijk had: het beest had een kleintje op haar buik. Cute! We zijn wel een half uur bezig geweest met kijken en foto's maken. Gelukkig zijn die koala's niet zo van het bewegen dus was er ruimschoots de tijd om die beestjes te bekijken. Andere dieren zouden hem allang snel gesmeerd zijn!

Daarna hebben we 2 nachten in een nationaal park (Girrawin, geloof ik dat het heet) doorgebracht. Dat was erg leuk: daar was een vader met 2 dochters aan het kamperen en zijn jongste dochter was ook erg van het handstand-ten en radslagen maken. Lara heeft bijna de hele middag met haar allerlei kunstjes geoefend. En ondertussen babbelden ze ook een beetje. Leuk! Lars had een hamer gekregen (te leen natuurlijk) en heeft zich een groot deel van de middag uitgeleefd op een kokosnoot. Dat valt nog niet mee om zo'n ding open te krijgen maar het was ‘m uiteindelijk wel gelukt. Lekker hoor! Helaas gingen zij de 2e dag weer verder. Toen hebben wij een wandeling naar een waterval gemaakt: via een steil pad eerst naar beneden en daarna weer over hetzelfde pad omhoog. De rest van de dag hebben we gejokerd terwijl Marcel aan het vissen was (weer n schildpad gevangen, arm beest). Naast schildpadden hebben we hier een grote varaan (circa 1,2 m) en een grote spin (groter dan een vlakke hand…). Lara was niet blij met die spin; ignorance is bliss!

Gisteren zijn we aangekomen in Mission Beach. Deze omgeving staat bekend om de kasuaris, met recht een vreemde vogel te noemen. De kans dat je die één ziet is erg klein. Over het algemeen blijft het bij kasuarissen op (heel veel) waarschuwingsborden langs de weg. We waren dan ook erg verrast en verbaasd toen Lara kwam vertellen dat er een kasuaris over de camping liep. Vet (...)!

Vandaag liet het weer te wensen over. Het was niet echt koud maar wel bewolkt en het heeft ook heel even geregend. Jammer maar niks aan te doen! Vanmiddag hebben we toch nog een kleine wandeling gemaakt en wat denk je: Lara spotte weer een kasuaris! Monique was druk bezig met plaatjes schieten toen de vogel haar volgde over het smalle pad. In eerste instantie liep hij heel rustig maar toen Monique begon te rennen ging dat beest opeens ook sneller lopen. Hij zette de achtervolging in…! Marcel schoot te hulp met een tak(je) maar gelukkig was het beest al het regenwoud in gelopen. Dat was wel even spannend hoor want zo’n beest staat bekend om zijn scherpe klauwen en gevaarlijke trappen….

Inmiddels is de vakantieperiode in Nederland aangebroken. We wensen iedereen een fijne vakantie toe!

Wordt vervolgd…

M&M&L&L

• 09 Juli 2015 - 14:19

Jan Gert:

He Monique. Wat leuk dat jullie naar Magnetic Island zijn geweest. Goede herinneringen hieraan. Wij waren daar in 2007 en hebben wellicht dezelfde koala gezien :-). heel veel plezier nog!!

• 10 Juli 2015 - 11:35

Leela Kraaijeveld:

Hoelang blijven jullie nog op reis. Geniet er nog maar lekker van. Heerlijk wat jullie allemaal mogen meemaken.
    Ben zelf nog steeds in IJsland en vlieg volgende week dinsdag weer naar huis. Heb net mijn reisje afgerond. Dit was echt weer een geweldige ervaring.
    Veel lieve groetjes en tot in Nederland,

• 10 Juli 2015 - 19:25

Timo:

hi MMLL,
    Blijft toch heel vet in het dierenrijk!
    Uiteraard kijken we erg uit naar het filmpje van Monique en haar favoriete huisdier AHAHHAHA
    dit jaar weer Corsica voor TPBF
    groeten

• 12 Juli 2015 - 10:04

Pauline:

Hi!

Leuk om te lezen allemaal zeg:)! Leuk ook dat de kinderen zich lekker vermaken. Ik zie Lars zich al helemaal op die kokosnoot uitleven haha. Spannend verhaal hoor Monique van die kasuaris. Gelukkig schoot Marcel heldhaftig te hulp met een takje;) (nee hoor, ik geloof best dat dit schrikken was!). Jullie zijn lekker aan het vissen daar he, je vangt dan ook de gaafste dingen, leuk! Vet! Hier is inderdaad de vakantie aangebroken, mijn eerste week vrij zit erop. Nog 5 te gaan, hehehe. Heerlijk, vakantie zonder school of werk, echt vakantie dus! Tot de volgende keer, Liefsss