update vanuit airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van M&M&L&L - WaarBenJij.nu update vanuit airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van M&M&L&L - WaarBenJij.nu

update vanuit airlie beach

Door: marcel en monique

Blijf op de hoogte en volg M&M&L&L

23 Juni 2015 | Australië, Airlie Beach

Hallo,

We hebben weer een paar mooie parken bekeken. Eerst zijn we naar Eungella NP geweest. Eigenlijk zijn we er twee keer geweest; de eerste keer was het er koud, regenachtig en mistig. Best spannend om met zulk weer via een zeer steile, smalle weg het park te bereiken. ’s Ochtends was het weer onveranderd slecht en zijn we maar weer weggegaan. Balen! We hebben een mooie camping bij de kust opgezocht waar het weer een stuk(-je) beter was en een paar dagen later zijn we weer teruggegaan. Dat was zeker de moeite waard. Eungella staat bekend om de Platypus (het vogelbekdier) en die we hebben we dan ook goed kunnen zien. We hebben er zeker 4 gespot, midden op de dag en sommigen ook nog best wel dichtbij, super leuk! En nog lekker ook want iedereen die een dier gespot heeft krijgt ’s avonds een extra stuk chocolade bij de thee….

Daarna zijn we naar Cape Hillsborough NP gereden. Dat park staat vooral bekend om zijn kangoeroes op het strand. Op zich wel grappig maar ze worden bij zonsopgang op het strand gevoerd dus toch vooral een toeristische attractie. Je begrijpt wel dat we een paar dagen heel erg vroeg zijn opgestaan! Er waren ook kangoeroes op de camping en dat was natuurlijk wel erg leuk. Stel je voor: huiswerk maken naast een luierende kangoeroe. Tijdens de wandelingen die we hier gemaakt hebben zagen we prachtige vlinders; met honderden tegelijk vlogen ze om ons heen. Beautiful.

Nu zitten we bij Arlie Beach op een luxe camping met alles erop en eraan zodat we ons prima kunnen vermaken: tafeltennissen, jumpen op de jumping pillows, tennissen en ’s avonds spelen we een potje kaart. Wat we hierna gaan doen weten we nog niet…