Aussie update - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van M&M&L&L - WaarBenJij.nu Aussie update - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van M&M&L&L - WaarBenJij.nu

Aussie update

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg M&M&L&L

30 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Na Springbrook NP hebben we weer een paar dagen op prachtige camping vertoefd. Op deze camping was een billabong (klein meertje) waar een trampoline in dreef. Je kon er verder kanoën, zwemmen en vissen. Dat hebben we dan ook allemaal gedaan!
Na een paar dagen genieten van allerlei luxe zijn we doorgegaan naar Girraween National Park, een prachtig park dat vooral bekend staat om zijn boulders: enorme - vaak ronde - rotsblokken die zo lijken te kunnen wegrollen. Daar hebben we de eerste echte kangoeroes gezien. We hebben er 2 prachtige wandelingen gemaakt. Vooral Lars - maar ook Lara - vond het één groot free running parcours; hij rende voor ons uit en sprong de hele tijd van rots naar rots. Super stoer maar ook wel eng als hij weer eens net niet van een enorme rots afgleed. Gelukkig is hij nog heel (-;. We hadden ons helaas een beetje verkeken op de (lage) temperatuur ’s nachts, vanwege de ligging (gebied landinwaarts en op grote hoogte (900m)). Maar na een eerste koude nacht kregen we dekens te leen van onze Australische buren. We hebben heerlijk geslapen…
Daarna hadden we weer problemen met de camper. Er brandde een lampje in het dashboard: de motor. De garage in Toowoomba beschikte niet over de juiste onderdelen dus zijn we met een knipperend lichtje doorgereden naar Australia’s Zoo, de dierentuin van wijlen Steve Erwin. Crikey, wat een prachtige dierentuin! We hebben de meest schattige koala’s en kangoeroes van heel dichtbij gezien. We mochten ze zelfs aaien.
Daarna zijn we doorgereden naar een camping, aan een hele brede rivier. Marcel had inmiddels al wat simpele visspullen aangeschaft en niet voor niks: hij hoopte een visje van 20 cm te kunnen vangen maar haalde er een bizar gevormde ‘Shovelnose ray’ uit van een dikke meter, AWESOME!!!
Daarna zijn we weer teruggereden naar Brisbane om voor de tweede keer van camper te wisselen. We hebben weer een jonger exemplaar gekregen zodat we er redelijkerwijs vanuit kunnen gaan dat deze het wel blijft doen (fingers crossed). Momenteel genieten we van prachtig weer op een camping in Glen Forest. Dit is een camping met een heated pool (anders is het water toch wel koud als je nauwelijks vet op je botten hebt zoals een flink aantal Aussie kids hier), spa, jumping pillow en tennisbanen. Vandaag zijn we naar een grote markt geweest en daarna hebben we gezwommen. Marcel en Lars hebben nog even getennist en nu zit iedereen te lezen voor het slapen gaan.
No worries!
M&M&L&L

• 30 Mei 2015 - 14:33

Timo:

Stoer visje M. Klinkt allemaal heel cool! Have fun!

• 30 Mei 2015 - 17:56

Erik En Annet:

Klinkt als vakantie! Heerlijk allemaal, enjoy!

• 30 Mei 2015 - 19:04

Frank & Yvonne:

een selfie liggend met een echte kangaroo wie doet je dat na!
    Stoere familie kangaroo, haai, kikker in je mond, kanoën rotsen klimmen.
    Benieuwd wat er nog bij komt.

• 30 Mei 2015 - 22:30

Guda:

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Het was super gezellig en de kleintjes hebben zich prima vermaakt. De dagen vlogen voorbij. Was ook een heel mooi resort op kreta. Alleen zijn we bijna allemaal iets aangekomen want het eten was heerlijk en veel.
    Leuk die fotos bij jullie verslag. Krijgen we meteen een idee waar je over schrijft.
    Aparte vis hoor.Ben je lang bezig geweest om de vis binnen te halen.
    Groetjes klaus en guda

• 30 Mei 2015 - 23:05

Wendy:

Zeker leuk die foto's bij jullie reisverhaal en wat een avontuur beleven jullie zo weer. Los van de sleur en go with the flow.
    Ben best een beetje jaloers hahaha.

Veel plezier en ik ben benieuwd wat er de komende maanden nog meer gevangen wordt

• 01 Juni 2015 - 09:07

Jan Gert:

leuk om jullie updates te lezen. Geniet er nog van!

• 01 Juni 2015 - 09:54

Thom Van Os:

Keep Going and Enjoy!

• 01 Juni 2015 - 15:00

Andrew:

Dat ziet er allemaal zeer relaxed uit. Typisch Australisch he, die tamme vissen en kangeroes! Geniet ervan!

• 01 Juni 2015 - 19:29

Ellen :

Dag Monique, mooie foto's om jaloers op te worden! Groetjes, Ellen

• 04 Juni 2015 - 08:00

Neel:

Hé Monique, wat een leuke verhalen allemaal. Blij te horen dat jullie het zo naar je zin hebben in "dit project"!! Geniet er van. groetjes, Neel

• 15 Juni 2015 - 15:03

Astrid:

Wauw, die vis is wel heel stoer!